Kippufogó csukló

Ez egy hiánypótló fejlesztés az autónál.
A Ferozánál hirtelen gázadáskor a kipuffogó a motorral együtt elcsavarodik és belever  valahova az alvázba, vagy a sárvédőbe.

Az eredeti konstrukciónál erre kicsit keményebb felfüggesztőgumikat alkalmaznak, de ez nem oldja meg a problémát.
A megoldás egy csukló, ami a sebességváltó után a katalizátor előtt (gyakorlatilag a motor és a karosszéria felfüggesztések között) került beszerelésre.
Amikor a motor megdől és a kippuffogót megcsavarja,a göbcsukló kellő flexibilitást ad a rendszernek.

Manapság szinte mindenhol van valami hasonló megoldás. A kisebb teljesítményű autóknál (pl. Suzuki) egy fémszálas flexibilis cső, a  nagyobbaknál hasonló csuklóval oldják meg a dolgot. A gömbcsukló szerű kiképzés két része között egy hőálló szigetelés van. A két részt egy rugós feszítésű csavar tarja egyben.

IMG_0818IMG_0820