Amikor tönkrement az autóm viszkós hűtőventilátora, a szerelőm javaslatára egy elektromos verzióra tértem át. Ez a történet még valahol a 2000-es évek elején történt. Anno egy új ventillátor közel 80-1000 Forintba került volna (lehet ma sem olcsóbb).
Az eredeti hűtő a ventilátor kerettel
Az átalakítás a hűtő alsó részének megfúrásával kezdődött. Ide került az olcsó Lada hőgomba, majd az első nekifutásra megtalált Mercédesz légkondicionáló hűtőventilátor.
Sajnos a hűt és a motor között csak nagyon kevés hely áll rendelkezésre a motort is magában foglaló ventilátornak.
Egy két hónap múlva a nagy légkondi-ventilátor helikopterszerű hanggal elpusztult és egy bontóból sikerült egy Nissan Micra hűtőventilátort beszerelni. Ez jóval kisebb és halkabb volt az előzőnél.
Az átalakított hűtő az elektromos ventilátorral.
Az eredeti hűtőre a ventilátor egyik oldala egyszerűen rögzíthető.
A másik oldalon egy kis kiegészítőt kellet alkalmazni a rögzítéshez.
A Hilti szalag a hirtelen gyorsítások miatti kilengéseket hivatott megfékezni. Mivel a féltengely ékszíjkerekén lévő csavarok veszélyes közelségben vannak a motor hátoldalán lévő szénkefékhez. Bal oldalt alul látni a hűtőbe forrasztott menetbe csavart hőgombát. Az elektromos kábelek egy biztosíték közbeiktatásával közvetlenül az akkuról lettek elvezetve, ami a hőgomba jelére egy relén keresztűl kapcsolja a ventilátort.
Az utastérben egy kis visszajelzős kapcsolót raktam. Ezzel kontrollálható a ventilátor működése és bekapcsolva kis plusz hűtést adhatunk a motornak (pl. nyáron dugóban).