Megint gurul.

Nagy nehezen elkészültek a rugókötegek. Mind a két köteget ki kellett szedni, hogy a lapokat cserélgetve kb. egyforma keménységűek legyenek, lévén az egyik oldalon mind a három lapot cserélni kellett.
A beszerelésnél derült ki, hogy a régi kötegből nem lett kiszedve az egyik szilent, így azt nem tudtam visszarakni a helyére. Nehezítésképpen az egyik hátsó csukló menete is elég katasztrofális állapotban van, így a Keresztúri úton találtam egy kifejezetten laprugók javítására szakosodott céget (patik.hu), ahol legyártottak nekem egy új csuklót, illetve kaptam új szilenteket is a rugó végére, mert a régiből másfél tonna nyomóerővel sem sikerült kipréselniük a régit.
A beszerelésnél vigyázni kell arra, hogy a rugólapok összeszorító csavarjainak anyái kisebbek, mit a sztenderd és nem középen vannak. A rövidebb oldal kerül előre, mert fordított estben a kardántengely kiesik a váltóból. A meghúzásukhoz kb. 60 -78 N-m erő kell. A lengéscsillapító esetén ez az érték 35 -53 N-m. Az előremenő részen az átmenő csavar nyomatéka 118 -137 N-m, a csukló szilenteknél 68 -88 N-m.

Természetesen, ha már szét volt szedve, minden csavart és alátétet kicseréltem újra. A cup-fogókon (angolul U-bolt) és a csuklókon a sűrűmenetnek megfelelő önzáró anyákat is újra cseréltem).

A szakműhelyben kaptam egy jótanácsot is. A donor autóból kiszerelt erősen korrodált rugókötegek tökéletesen felújíthatóak és így jobban, kényelmesebben funkcionálnak mint az általam hasznát utángyártott darabok. Köszönhetően a pl. a rugólapok között elhelyezett csúszkáknak vagy a stratégiai helyeken elhelyezett erősítéseknek.
Így távlati tervként, ezek felújítását is meg fogom oldani valamikor.