A Feroza gyári szervízkönyvében pontos leírás van az ECU (befecskendezés vezérlő) működéséről. Egy rakás infó alapján kiszámolja mennyi ideig lehet nyitva egy adott ütemnél az injektor.
Ennek egyik érzékelője a Sebességérzékelő. Ez gyakorlatilag a kilométerórába épített reed-relé (mágnes-jelfogó), ami a kilométeróra spirál forgásakor az órába épített mágneskerék forgása alapján szaggatja a feszültséget. Kábé másfél méter alatt négyszer.
Elvileg ez is egy olyan alkatrész ami nem szokott elromlani, de gondoltam futok vele egy kört, hogy ne legyen olyan misztikus. Konkrét leírás híján a kíváncsiság is hajtott, hogy utánanézzek.
Jó tudni, hogy az ECU ennek a hibáját jelzi (9-et villog), ha pl. elszakad a kilométeróra spirál. -Logikus, mert nem kap jelet haladás közben.
Vettem az órát és a szervízkönyv alapján szétszedtem, majd kis kutakodás után meg is találtam az érzékelőt. A sebességmérő oldalán két kis csavar rögzíti a szerkezetbe.
Érdekes, hogy a műszer szétszerelésekor kicsavart két csavar viszi át a kontaktust a nyomtatott áramköri fóliára.
A kiszedett műszer hátsó része.
Persze nem kell ennyire szétszedni, maradhat rászerelve a műszerskálára.
Kicsavarva az érzékelőt tartő konzol a műszeren.
Kiszedve a sebességérzékelő, a beforrasztott reed érzékelővel.
Természetesen, ha már kiszedtem az érzékelőt, ki is cseréletem egy újra.
Bármelyik elektronikai alkatrészeket forgalmazó cégnél lehet kapni aprópénzért.
Innentől már csak egy forrasztópáka és némi ón kell csak a művelethez.