A Feroza gyári szervízkönyvében pontos leírás van az ECU (befecskendezés vezérlő) működéséről. Egy rakás infó alapján kiszámolja mennyi ideig lehet nyitva egy adott ütemnél az injektor.
Ennek egyik érzékelője a Sebességérzékelő. Ez gyakorlatilag a kilométerórába épített reed-relé (mágnes-jelfogó), ami a kilométeróra spirál forgásakor az órába épített mágneskerék forgása alapján szaggatja a feszültséget. Kábé másfél méter alatt négyszer.
Elvileg ez is egy olyan alkatrész ami nem szokott elromlani, de gondoltam futok vele egy kört, hogy ne legyen olyan misztikus. Konkrét leírás híján a kíváncsiság is hajtott, hogy utánanézzek.
Jó tudni, hogy az ECU ennek a hibáját jelzi (9-et villog), ha pl. elszakad a kilométeróra spirál. -Logikus, mert nem kap jelet haladás közben.
Vettem az órát és a szervízkönyv alapján szétszedtem, majd kis kutakodás után meg is találtam az érzékelőt. A sebességmérő oldalán két kis csavar rögzíti a szerkezetbe.
Érdekes, hogy a műszer szétszerelésekor kicsavart két csavar viszi át a kontaktust a nyomtatott áramköri fóliára.
A kiszedett műszer hátsó része.
Persze nem kell ennyire szétszedni, maradhat rászerelve a műszerskálára.
Kicsavarva az érzékelőt tartő konzol a műszeren.
Kiszedve a sebességérzékelő, a beforrasztott reed érzékelővel.
Természetesen, ha már kiszedtem az érzékelőt, ki is cseréletem egy újra.
Bármelyik elektronikai alkatrészeket forgalmazó cégnél lehet kapni aprópénzért. 🙂
Innentől már csak egy forrasztópáka és némi ón kell csak a művelethez.