Hátsó fékdob cseréje

Két évvel ezelőtt a műszaki vizsgán szóvá tették, hogy a hátsó fék cserére szorulna.
Most elébe mentem a dolognak és gondoltam, hogy mivel a múltkor hátsó híd cserélve lett, a féket is új állapotba hozom, így most sor került a hátsó fékek cseréjére, mind a dobok, mind a fékpofákat cseréltem.

Olyan másfél évvel ezelőtt sima ügy volt, ha fékdobot keresett valaki Ferozához, de úgy látszik az akkor volt. Körbejártam mindent, de sehol nincs fellelhető darab. -Érthető módon használtat nem szerettem volna.
Végül a Zsu-ban találtam. Valahonnan külföldről berendelték és egy héten belül meg is érkezett a vadonatúj, megfizethető árú, régen áhított pár.
A dobbal együtt a betétek is cserések lettek, így remélhetőleg már a komplett hátsó traktust elfelejthetem egy jó időre.
Egy ilyen idős autónál persze mindíg van mit javítani….

A dobot persze lefújtam szép matt feketére (rá is sütöttem a sütőben a leírás szerint), majd meglátjuk mit bír. A felnivel érintkező felületek lekenve rézpasztával, hogy elébe menjek a korróziónak. Majd a beállítás következett, ami egy jó tanács szerint akkor jó, ha egy kicsit hallani ahogyan a fékpofák súrlódnak a dobon (nem nagyon, inkább a dob felszerelésénél érezni).
A régi fékdobon persze a lehúzó csavarok már ki voltak kopva, így megszenvedtem a kopott dobok peremes végei miatt a leszedésükkel. Később rájöttem, hogy a Ferozán finom-menetes a lehúzó csavar. -Szinte biztosan valahol egy autószerelő normál, metrikus csavart hajtott bele, ezért nem volt már menet a dobokba fút lyukakban.

 

fr_300_size880fr_302_size880

A felnivel érintkező felületek réz-pasztázva.

 

 

 

 

Van mér rajta ami fogjon, de egymás mellett azért látszik, hogy mennyivel vastagabb az új betét.