Fékcső

Újabb problémák megint (ez egy autófelújításnál normálisnak tudható be).
Viszont menet közben volt némi vízkár, ami miatt megint jó egy hónapig nem tudtam hozzányúlni az autóhoz, de legalább a kármentés és a rendrakás közben az alkatrészek között is rendet tudtam vágni (egy kicsit 🙂 )

Szóval még jó egy hónapja, -a hátsó fékbovdenek cseréje után- a fékpróba során felfedeztem, hogy a benzinszivattyú környékén spriccel a hidraulika folyadék. -Rossz hír, cserélni kell a csövet. Sajnos a karosszériacsere vagy az alváz rendbetétele során sérülhetett meg.
Hiába elég régi és rozsdás ahhoz, hogy egy mozdulattól eltörjön.
Nem maradt más hátra mint a csere. Találtam Dunakeszin egy céget, akik rézből megcsinálják a kívánt hosszúságot, amit majd kézzel lehet a kívánt formára hajlítani.
A dolog nem ördöngös, tegnap sort is kerítettem a cserére. A régi fékcső kiszabadítása után csak a régi helyére kellett hajlítani a csövet és a meglévő felfogatással fixálni a csövek helyzetét.
Külön örömömre szolgált, hogy a konzolrögzítő csavarokkal nem nagyon kellett bajlódnom. Egy kivételével simán bonthatóak voltak. 🙂

A levegőszabályozó rendszer

Visszaszereltem a levegőszabályzó rendszert.
Persze ez sem úszta meg a gondos takarítást és renoválást.

Első körben szét kellett szednem az egységet, hogy kitakarítsam.
Szerencsére nem volt túl bonyolult a szétszedése, csak pár patentet kellett leszedni és szétcsúsztatni az oldalakat.
Az eszköz úgy van megtervezve, hogy összerakni sem túl bonyolult.
Minden beugrik a helyére. 🙂

Simán szétcsúsznak az oldalak.
Ezek a patenszemek tartják össze a két részt, amiben a lamellák mozognak.

Az elöregedett szigetelő-szivacsréteget súrolással távolítottam el, majd a kínából rendelt öntapadó szigetelő szivaccsal vontam be a szükséges részeket.

A porló régi szivacsréteget el kellett távolítanom.
Az új bevonat.