Egy nap 3 csavar

Az új rendbe rakott karosszérián a tanknál van egy takarólemez, amit három csavar rögzít.
Még korábban láttam , hogy ezekbe a furatokba a régi csavarok berohadtak és egyszer időt kell rá szánnom, hogy valahogyan kiszedjem és újra „menetképessé” tegyem a furatokat.
Ez az idő a mostani hét végén jött el. Sok óra, munka, káromkodás, jó pár fúrószár és idegszál elhasználása után sikerült a műtét. A panelt már az új csavarok fogják, illetve egy helyen egy műanyag patent. Talán ez a legjobb megoldás ezen a helyen, ahol erősen kitettek a fémalkatrészek a korróziónak.

A panel a helyén

A patentos rögzítés

Elektromos szerelések

Ma befejeztem az autó elsődleges elektromos rendszereinek szerelését.
Működnek a fényszórók, az irányjelzők, van gyújtás és a benzinszivattyú is működik.
Még a hátsó ködlámpa is újra lett kábelezve, de már modernebb vízálló csatlakozókkal szerelten.
Persze még hátra van a riasztó, az elektromos ablakemelő, központi-zár HiFi és egyéb másodlagos rendszerek készre szerelése.
Ezeket újragondolva, újrakábelezve próbálom kialakítani, hogy ne maradjon olyan drótkáosz az autóban, amit amit a szétszedésekor találtam.
Még nem írtam, de sok keresgélés után, egy ajánlás alapján találtam meg a legjobb megoldást a különböző kábelek, drótok beszerzésére. Náluk minden van, ami kell a kábelezéshez. Madzag Bt. Weboldaluk ugyan nincsen, de a címükre rá lehet találni a neten.

Forrasztva, zsugorcsövezve és a menetesen rögzíthető csatlakozó.

Ablaktörlő spricni

Sajnos az ablakmosó kis műanyag fúvókája a kiszedés során eltört. A csőcsatlakozó megadta magát, amikor megpróbáltam lebontani róla a rákövesedett műanyag PVC csövet.
Most az összeszerelés során ezt is meg kellett oldanom.
A kis műanyag csőcsonkot visszavágtam és belefúrtam egy olyan lyukat, amibe egy kis réz-csonk pont belefért. Lét komponensű műgyanta ragasztóval rögzítettem.

A motorháztetőbe illesztett ablakmosó-fúvóka