Tervezés, modellezés

Kezdenek hidegek lenni a napok. Ilyenkor az embernek mindentől elmegy a kedve, -az enyém legalább is biztosan- beleértve az egyébként jóleső érzésként és kikapcsolódáskén végzett autószerelést.
Persze a dolognak haladnia kell, mert szorít az idő és a vágy, hogy mielőbb begurulhasson egy vizsgáztatóhelyre.
Így kompromisszumos megoldásként rászántam magam, hogy nem bújok „játszóruhába”, hanem a már régóta halogatott tervezést rajzolgatást választom a nap kihívásának.
Több legyártandó dologra is szükség van, amik pontos tervezést, méretezést kívánnak.
Ilyen például az egyébként ormótlan rendszámtábla tartó és világítás kiváltása egy szebb, jobb egyedi tervezésű megoldással. Ebben az esetben meg kell tartanom az eredeti csavaros rögzítési helyeket és a Feroza felirattal ellátott rendszámvilágítás burkolatát.
Az egyszerűbb motortérben elhelyezett relésor felfogató konzol mellett, a nagy kihívást a sebváltó mögötti kacsolósor és autórádió konzol jelentette.
Ez egy feketére eloxált alumíniumlemezből készült konzol lesz, ami a rádiót egy kissé felfelé megdöntve jobb rálátást biztosít a kijelzőre és egyben egy kapcsolósornak is helyet ad.
Ezen a kapcsolósoron szándékszom elhelyezni minden másodlagos rendszer vezérlőgombját.
Többek között a kapcsolhatő vízhűtő, a radaros előriasztás kapcsolója, a ködfényszóró, a fényhíd, a pneumatika és egyéb rendszerek irányítását és visszajelzését.

A méretezés után papírból modelleztem le az alkatrészeket, amit később egy műszaki rajzon pontosítottam. A gyártás elvileg mindenféle lézervágó, maró és hajlító gép segítségével történik, prototípus gyártás keretében, egy erre szakosodott cégnél. -Már most kíváncsi vagyok az eredményre és persze izgulok is, hogy mindent jól terveztem e meg…

Beindult…

A hét végén végre helyére került az utólagosan beszerelt hőgombánál ismét megjavított hűtőradiátor.
Így elkerülhetetlenné vált, hogy a kíváncsiságomat kielégítve, megpróbáljam beindítani a már régóta az igazak álmát alvó -amúgy már felújított motort. Egy kanna benzin már egy ideje várta (a tank, rendbetétele és felületkezelése miatt már jó ideje szárazon állt), hogy adott esetben valami táplálékul szolgáljon a motornak.
A benzin betöltése és az üzemanyag-szivattyú rövid járatása után (a tesz-csatlakozónál rövidre zárva két pólust) vettem egy nagy levegőt és ráadtam a gyújtást a motorra. Az önindító pár fordulat után beindítottam a motort, ami szép hanggal, simán beindult.
A légszűrő nélküli és rendezetlen motortértől eltekintve gyönyörű, ahogy zenél.
Íme:

Pöccre indult!

A sikerélmény megvolt.
Most a másodlagos -kényelmi elektromos rendszerek (ablakemelő, HiFi, riasztó, egyéb fények, kürtök, stb.) újrakötése következik, majd a műszerfal visszaszerelése.
Az még kiderült, hogy a benzinmérő mutatója nem nagyon akar megmozdulni, ezért azt még végíg kell mérjem és javítanom, de remélem ez gyorsan fog menni (persze midíg ebben bízom).
Azután jönnek a fékek (légtelenítés és teszt), majd a kárpitok visszaszerelése, meg a gondolom menet közben felmerült temérdek javítani való. -Szóval lesz még mit csinálni. 🙂
De minden esetre az autó motorikusan működik (van vezérlés, gyújtás, elektromos és benzinrendszer, miegymás).