Sok évnyi szerelgetés után, levizsgázva fut a gépezet. Majdnem tökéletes, bár sok évnyi modern autó vezetése után kicsit furcsa. Az idény nyáron végre kicsit élvezem is a felújításba fektetett energiám gyümölcsét. Nyitott ponyvatetővel és lehúzott ablakokkal.
Jelenleg csak pár apróbb javítani való hiba van még a listán. A riasztó bekapcsolása után nem mindíg húzza fel az ablakot az automatika (valahol egy kontakthiba lehet), Ma parkolás után enyhe csöpögést vettem észre a motortér jobb oldalán, de még nem jöttem rá honnan és arra sem, hogy víz vagy olaj. A ponyvatetőn cserélni kell egy cipzárt és a kemény-tetőn is újra kell kárpitozni a nyáron a rossz minőségű ragasztó miatt leolvadt kárpitot.
Természetesen a betervezett fejlesztések (mindenféle lézerhálók és fényhidak, stb) is sorra kerülnek valamikor…
Találtam valamit ami viszont érdekes lehet. Az inclinometer (dőlésszögmérő) javításáról szóló weboldalt: https://www.offroadexpress.kiwi/Forums/viewtopic.php?t=9561
A központi helyen lévő kis műszer az utolsó pár évben megadta magát pedig olyan volt mint az autó folyamatosan kutató szeme. Nem csak a dőlésszöget, hanem a gyorsulást is mérte a .-al kezdődő skálán gravitációs „G” mértékegységben. Ilyen műszer csak a legmenőbb sportautókban van, meg a Ferozában. 🙂
Szóval a kis belső gömb megfordult és a fehér oldalával kifelé úgy nézett ki mint egy kiszúrt szem. Ezt nem hagyhattam így és kis kutakodás után rátaláltam a fent említett oldalra, ami alapján megjavítottam. Majd kiderül hogyan válik be a gyakorlatban.
Volt egy másik ilyen kis gömböm is, amibe megpróbáltam finom olajat injekciózni, de valahogy csak nem akart lebegni a belső rész. Olvastam valahol, hogy a Pajero-ban hasonló elven működő kis dőlészögmérő van. Ezt valaki 3 rész glicerin és egy rész víz keverékével töltötte fel. Valamikor muszáj vennem tiszta glicerint, mert ki fogom próbálni.