Régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy kipróbálom az Ausztál Ferozás oldalon olvasott direkt-szűrőt. Ez az az olajos filmszűrő aminek sokkal kevesebb az légellenállása mint a gyári papírosnak, viszont sűrűbb karbantartást igényel. (Nem-nem a sportlégszűrőről van szó, ami nem tesz túl jót a motornak.) A motortérből is kikerülhet az a rengeteg vas ami a levegőszűrőhöz tartozik és talán a én modellemnél hiányzó levegőpuffer hiányát is kompenzálja.
A csere után csak ajánlani tudom. A dögösebb hang -az is csak amikor “odalépek”- csak velejáró, de jobban ugrik az autó és eltűnt az alacsony fordulatszámokon jellemző lomhaság is.
Gyakorlatilag a gyári csövet kellett megtoldani egy kis 6,3mm-es műanyag csővel (köszönet Pannonpipe) és már össze is állt a dolog. Az egészhez még egy kis merevítőt gyártottam, hogy ne lógjon a szűrő, így már a nagyobb zökkenőket is bírja a cucc.
A későbbiekben talán egy hővédő lemezt is csinálni fogok, ami a motortér forró levegőjét hivatott minél jobban visszaverni. Állítólag a levegő minden egyes Celsius-fokának emelkedése egy lóerővel csökkenti a motor erejét.