A Feroza kemény autó. -Ez tény. A merev-tengely és laprugó a rövid karosszériában pont a hátsó ülés alatt nem túl kényelmes (hihetetlen finoman megfogalmazva). 🙂
Gyárilag ezt bizonyos szériáknál állítható keménységű lengéscsillapító alkalmazásával próbálták kompenzálni a Daihatsu-nál, de ezek jelentősen drága alkatrészek, így mára jobbára kikoptak a gyárilag ezzel szerelt autókból is.
Gondolkoztam azon hogyan lehetne javítani az utazási kényelmet, anélkül, hogy az a menetstabilitást jelentősen befolyásolja. (A klasszikus amerikai izomautóknál régen ugyanezt a merev-tengely laprugó kombót használták. Pl.: Ford Mustang).
A választásom a teherautóknál és buszoknál szokásos megoldásra, a légrugókra esett.
Végíg gondolva, akár menet közben állítható, vagy csak akkor amikor utas űl hátúl.
Mint kiderült az Index fórumon Huti gyönyörű autójában már van egy ilyesmi, át is küldte a képeket mit használt és hogyan építette be. Így nagyjából meg volt a minta.
Sikerült találnom egy kis céget -szerintem ugyan azt, ahonnan ő rendelte- akitől a rugót és a csatolt szereléket beszereztem. Most éppen arra vár, hogy a felső, viszonylag egyszerű rögzítés után az alsó merev-tengelyre való rögzítést megoldjam valahogy.