Vízhőfok visszajelző

IMG_0574

Az Applause-ből örökölt vízhőmérséklet jeladó régóta gyanúsan viselkedett. A műszerfalon a kis mutató elég hamar elért -egy szerintem- magas értéket amit nem nagyon akaródzott neki elhagyni. Semmi mozgás max autópálya után, de akkor már a kritikus érték felé. Gondoltam adok egy esélyt neki és kicseréltem a kis jeladót a Németországból jött motoréra. A dolgot nehezítette, hogy az Applause motorban késes az eredeti Ferozás viszont kerek csatis volt.

IMG_0571

A madzagok meg egy régi autón nem pont arról híresek, hogy jól forraszthatóak. (A sima rányomós megoldásról meg megvan a különvéleményem.)

Szóval a Homasitánál remek gyűrű alakú csatlakozókat szereztem, amit aztán egy zsugorcsővel szigeteltem le kívülről.

A dolog úgy néz ki bevált, meleg motornál kicsit visszaesett a mutató és valahogy jobban elhiszem amit mutat.

Szerintem levonható a tanulság : ami eltérő csatlakozós cucc az nem biztos, hogy kompatibilis a meglévő rendszerrel. Persze lehet, hogy csak megadta magát.

 

Direktszűrő

 

shapeimage_2IMG_0414

Régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy kipróbálom az Ausztál Ferozás oldalon olvasott direkt-szűrőt. Ez az az olajos filmszűrő aminek sokkal kevesebb az légellenállása mint a gyári papírosnak, viszont sűrűbb karbantartást igényel. (Nem-nem a sportlégszűrőről van szó, ami nem tesz túl jót a motornak.) A motortérből is kikerülhet az a rengeteg vas ami a levegőszűrőhöz tartozik és talán a én modellemnél hiányzó levegőpuffer hiányát is kompenzálja.

A csere után csak ajánlani tudom. A dögösebb hang -az is csak amikor “odalépek”- csak velejáró, de jobban ugrik az autó és eltűnt az alacsony fordulatszámokon jellemző lomhaság is.

Gyakorlatilag a gyári csövet kellett megtoldani egy kis 6,3mm-es műanyag csővel (köszönet Pannonpipe) és már össze is állt a dolog. Az egészhez még egy kis merevítőt gyártottam, hogy ne lógjon a szűrő, így már a nagyobb zökkenőket is bírja a cucc.

A későbbiekben talán egy hővédő lemezt is csinálni fogok, ami a motortér forró levegőjét hivatott minél jobban visszaverni. Állítólag a levegő minden egyes Celsius-fokának emelkedése egy lóerővel csökkenti a motor erejét.