Módosítások -egy kis tuning…

Mint írtam változnak a dolgok.
Így például a motor kapott egy olajhűtőt, amit a hűtővíz hűt le.
Illetve, hideg motornál a gyorsabban felmelegedő víz melegít fel gyorsabban üzemi hőmérsékletre.

 

 

 

 

 

 

 

Természetesen bekötés előtt ki kellett alakítani a hűtőradiátoron a megfelelő csőcsatlakozást.

 

A csatlakozó, a radiátor aljában az elektromossá átalakított hűtőventilátor hógombja mellett kapott helyet.

 

 

 

 

 

A másik módosítás a benzin nyomásszabályozó beszerelése volt.
A motor nagyobb áteresztőképességű injektorokat is kap, amihez picit meg kell emelni a benzinnyomást. A szervizkönyv szerint 225.6 – 274.6 kPa (2.3 – 2.8 kgf/cm), amit olyan 300 kPa felé kell közelíteni. -Majd elválik hogyan gog szuperálni.

A nyomásszabályozót egy kínai oldalról rendeltem, miután meggyőztek róla, hogy annyira egyszerű szerkezet, hogy nincs benne kockázat, versenyautókba is ilyeneket szerelnek (és miután láttam, hogy itthon is ugyan ezeket adják jó háromszoros áron).

 

Az szívóoldali rögzítéshez az eredeti (üresen maradt csavarhelyeket használtam fel, amihez készítettem egy   oda illeszkedő tartókonzolt.

 

 

 

Hátulra csatlakozik a injektorsorból jövő benzincső, oldalra az eredeti vákuumcsövet vezettem ki, alulról meg a visszafolyó cső megy a tank felé.
A szabályozó tetején jól látszik az állítócsavar.

 

Persze az eredeti nyomásszabályozót kiszereltem, így ennek helyére egy megfelelő csatlakozót kellett legyártatnom egy esztergályosnál, ami illeszkedik az injektorsor végére, de csak átvezetőként szolgál egy benzincsőhöz (kínai is tartalmazott valamit, de a Ferozához biztosan nem volt jó).

 

 

 

 

 

 

 

Beszerelve valahogy így néz ki:

 

 

 

 

 

 

Ezek után jöhet a nagyobb kapacitású Mazda injektor…

 

Valami változik….

Régóta tervezgetek, javítgatok az autón, de lassan elérkezik egy pillanat, amikor már nem lehet halogatni a dolgokat. Valahol a szükség, valahol a józan ész miatt, de mostanában nagyobb lépésekre kényszerülök mint eddig.
Ez nem azt jelenti, hogy befejeztem az autóval való törődést, hanem inkább azt, hogy a hétköznapokban már nem fogom annyit használni mint eddig. Pár dolog meg is változott is körülöttem, de így legalább ráérősen és alaposan tudok majd szerelgetni, nem köt a folyamatos autóhasználat betarthatatlan határidőkhöz, így bele sem kezdett munkákhoz.
Egy régóta tartó motor (hengerfejtömítés) probléma miatt belecsaptam a közepébe és többek javaslatára nyugdíjaztam az autót, hogy szép sorrendben nekikezdhessek rendbe hozni, hogy egyszer az elképzeléseimnek megfelelően működjön és nézzen ki.

Első nagy lépésként már egy rendes felspécizett, kiélezett motor került az autóba. Ezt a  finomhangolt, köszörült vezérműtengelyes, olajhűtős darabot egy „felhúzott” széria ECU vezérli. A cserével együtt pár régebben felújított dolog (generátor, önindító) is beszerelésre került és jó pár új alkatrész is beépült (kuplungtárca, mindenféle szíjak, stb.)
A következő lépésben a motor kiegészül Mazda injektorokkal és a működtetésükhöz szükséges benzin nyomásszabályozóval a rendszer. Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy a régi kiszolgált motor és ez a tuning darab milyen érzésbeli különbséget fog nyújtani.

Addig is, ha valaki tud egy jó állapotú eladó kasznit e fogja vissza magát és jelezze nekem. 🙂