Régóta tervezgetek, javítgatok az autón, de lassan elérkezik egy pillanat, amikor már nem lehet halogatni a dolgokat. Valahol a szükség, valahol a józan ész miatt, de mostanában nagyobb lépésekre kényszerülök mint eddig.
Ez nem azt jelenti, hogy befejeztem az autóval való törődést, hanem inkább azt, hogy a hétköznapokban már nem fogom annyit használni mint eddig. Pár dolog meg is változott is körülöttem, de így legalább ráérősen és alaposan tudok majd szerelgetni, nem köt a folyamatos autóhasználat betarthatatlan határidőkhöz, így bele sem kezdett munkákhoz.
Egy régóta tartó motor (hengerfejtömítés) probléma miatt belecsaptam a közepébe és többek javaslatára nyugdíjaztam az autót, hogy szép sorrendben nekikezdhessek rendbe hozni, hogy egyszer az elképzeléseimnek megfelelően működjön és nézzen ki.
Első nagy lépésként már egy rendes felspécizett, kiélezett motor került az autóba. Ezt a finomhangolt, köszörült vezérműtengelyes, olajhűtős darabot egy „felhúzott” széria ECU vezérli. A cserével együtt pár régebben felújított dolog (generátor, önindító) is beszerelésre került és jó pár új alkatrész is beépült (kuplungtárca, mindenféle szíjak, stb.)
A következő lépésben a motor kiegészül Mazda injektorokkal és a működtetésükhöz szükséges benzin nyomásszabályozóval a rendszer. Már nagyon kíváncsi vagyok, hogy a régi kiszolgált motor és ez a tuning darab milyen érzésbeli különbséget fog nyújtani.
Addig is, ha valaki tud egy jó állapotú eladó kasznit e fogja vissza magát és jelezze nekem. 🙂