Olajcsere

Az autó gyakorlatilag készen van.
Hogy teljes legyen a dolog még egy fékpofa cserét is beterveztem (vettem jó minőségű Brembo betéteket), de alaposabban megvizsgálva a dolgot nem volt szükség a cserére, mert a benne lévő betétek is elég vastagok voltak. -Megy a polcra tartaléknak.

Mivel évek óta állt az autó időszerűnek gondoltam egy olajcserét is megejteni, minden érintett helyen. Az olajnak is van egy öregedési folyamata és ezen végképp nem szeretnék spórolni, ha már ennyit költöttem a felújításra. Az olajszűrő és olajcsere egyébként is gyorsan megvan, mivel az autó hasmagassága miatt nem kell felemelni.

Japán autóba Japán olaj a legjobb egy ismerősön szerint. 🙂

A differenciál művek olaját is lecseréltem. A képen jól látszik, hogy a kilométerek alapján elvileg még szükségtelen cserénél is milyen sötét az olaj színe.
Szerencsére egy nagyon régi Castrol flakont még megőriztem, amin kis cső segíti a betöltést, így viszonylag fájdalommentesen tudtam az új olajat betölteni, az amúgy nehezen megoldható helyre.

Gurul…

Nagy naphoz érkeztünk.
Hosszú évek után a 2022 július 19.-én a saját lábán (kerekein) megy az autó.
Miután a fékeket sikerült működésre bírni (feltölteni olajjal az egész rendszert, majd korrektűl légteleníteni, majd beállítani a kézifék feszességét) kivittem egy kis körre a lakópark zárt utcáiban a járgányt. Elvileg nagy gond nincs, minden rendben. A hátsó differenciálmű mintha egy kicsit ragadna. Kézzel nem is lehet lefogni az egyik kereket, ha fel van bakolva a hátsó tengely. Ezt meg kell nézni, de aszfalton nem éreztem semmit. A kerekek nyikorognak, de ezt elől is megteszi. Talán a széles nyomtáv miatt, talán nem.
Egy mindenre kiterjedő olajcsere biztosan nem árt.

Közeben valamilyen pótkereket nézek hátulra, de sajna már nem divat a használt gumi, ráadásul a 15 coll-os felni sem szokványos manapság.
A marhabőgés kürt bovdenjét is átterveztem a vezetőoldali majrévas helyére. Ezt 3D nyomtatással fogom megoldani. -Új kihívás…
Vizsgát is kellene intéznem valahol. Utána már el tudom vinni az autót a Karkus-hoz, hogy átalakítsa a rácsot a tapasztalatoknak megfelelően egy új rögzítési pontra.
Majd a fényhíd rögzítése és bekötése következik és az a sok apróság amit már régóta terveztem… 🙂