Motortartó gumibak

A Ferozánál az egyik olyan alkatrész ami rendszeresen (különösen sportos vezetés mellett) cserélni kell az a motortartó gumibak. Ebből is a menetirány szerinti jobb oldali, mivel hirtelen gázadásnál, a fellépő nagy nyomaték miatt a motor elfordul az óra mutatóval azonos irányban. A bal oldali maximum összenyomódik, de a jobb oldali a húzóerő miatt előbb utóbb elszakad.
Ebben jól jelzi a problémát, hogy nagyobb gázadásnál (főleg induláskor) a váltókar jobban kileng a megszokottnál és talán a motor alapjárata is mintha egyenetlenebb lenne.

Kicsit továbbgondolva a dolgot, egy egyszerű megoldást választottam. A gumibak felső részéhez, ahova a motortartó konzol csatlakozik egy kis kiegészítést készítettem.
Ezen az alsó furattal megegyező helyen egy kissé nagyobb lyukat fúrtam, majd egy alulról átdugott 9mm hosszú 10-es átmérőjű csavarral rögzítettem az eredeti módon.
A felső részhez hegesztett füleken túllógó csavarvégre egy szeleprugót tettem és azt egy alátéttel és egy anyával összehúzva adtam kis mozgásteret a gumibaknak. Viszont a megnövekedett húzóerő -reményeim szerint- már nem tudja majd szétszakítani a gumituskót.

fr_380_size880fr_381_size880