Forró nyári esték

A hét végén nem sikerült befejeznem amit elterveztem, így kedden megint nekiálltam a kárpitozásnak. Ezúttal sikerült is befejeznem a hátsó részt.
A nehézséget a rétegelt lemez pontos méretre csiszolása után a rögzítéshez használt lyukak kialakítása okozta. A feladatot egy mértre vágott kb. 200g -os, keményebb papírral oldottam meg, amit sablonként használtam fel a lyukak pontos helyének megállapításához.
Később ezeket a lyukakat használtam fel a rétegelt lemez kifúrásakor.
Amikor minden stimmelt ragasztóspray-el rögzítettem a kárpitot.

A papírsablon a lyukakhoz.
Ragasztás előtt a kiszabott anyag.
A lemez háta ragasztás után.
A hangszóró és a szellőzőrács a helyén.
A hátsó borítás elkészítése, formája miatt egyszerűbb feladat volt.

A hűtővel párhuzamosan halad a légszűrő csöve, miután a hűtést átalakítottam, ezt egy kis konzol tartja a helyén. Most ezt is lecserélem egy igényesebb és színre fújt változatra.
Ezt a konzolt is lehajlítottam, lecsiszoltam és lealapoztam, hogy a fényezőtől kapott és egy spray-be töltött javítófestékkel a karosszéria színére tudjam festeni.

A drótból lehajlított sablon és az alakuló fémdarab.
A helyén, még a fényezés előtt.

Haladunk megint

Kitört a nyár és megint nagyon hiányzik a nyitott tetős, zenés autózás.

Már megint régóta nem írtam, de pár hete megint nekiestem az autónak.
A télen elkészült a relésort tartó konzol és a kapcsolósor is az autórádió alá.
Az előző nagyon szép lett, de a második nem lett pontos, így újra kell gyártani
A relésort viszont elkezdtem bekötni egy 8 eres kábellel a műszerfal alatti kopácsolósorhoz,
illetve már bekötöttem az elektromos hűtőventilátor áramköreit (relével, biztosítékkal, stb.)

A kárpitozás is halad. Az eredeti furnérlemezes megoldás helyett egy 3mm vastag rétegelt lemez fogja képezni a kárpit alapját. A kárpit egy sötétszürke, steppelt spéci anyag, kifejezetten ilyesmire gyártva.
A méretre vágott, kifurkált és a pára miatt lakkozott rétegelt lemezre ragasztóspray-el rögzítettem a kárpitanyagot, amit a gyáritól vastagabb mérete miatt bontható patentekkel fogok rögzíteni a karosszéria eredetileg is erre a célra szánt lyukaiba.

Lakkozásra kész felület. Alúl a kész oldalelem a hangszóróval.
Kivágott és csiszolt felület, lakkozva.

A kárpitozás rögzítése a belső oldalon.
Oldalelem kárpitozva.
Oldalelem kárpitrögzítés a belső oldalon.

A hangszóró beszerelve (bár a rácsa menet közben valahol nagyon elkallódott).
Patentok próbája. -Felül, balról a második nyert. 🙂

Hátsó ablak

Még 2020 telén fóliáztattam a hátsó ablakokat. Most összeraktam.
A teljesen szétszedett és átfényezett hátsó fix tetőbe visszakerültek a fóliával sötétíttet üvegek.
Természetesen a nyitószerkezet elemei és a csavarok is újra lettek festve.
Szerintem jól megy az autó új színösszeállításához a sötétebb üveg.