Nem voltam megelégedve a régebbi ráfutásos koccanások folyamodványaként kicserélt fényszórók teljesítményével. Erősen bemattultak a foncsorok az olcsóbb fényszóróknak és az éveknek köszönhetően.
Kispesten találtam egy boltot, ahol anno a Hella ködfényszóróimat is vettem, elég jó áron adták a minőségi „amerikai nagy” lámpát, ami teljesen illeszkedik az autóhoz.
Természetesen akkor nem maradhatott ki a konzolok javítása sem. Jött a fényszóró keret és a rögzítő fülek szokásos polírozása, alapozása és festése. A szokásos matt feketére. Az új csavarok beszerzése nem volt gond, de a feszítő rugókkal megszenvedtem. A régieket nem akartam visszarakni (szerettem volna valamilyen rozsdamentes anyagból készültet használni). Végül a Baross utcai rugósnál találtam egy megfelelő keménységű és méretű darabot, amiből le tudtam vágni a megfelelő hosszúságra.
Itt jegyezném meg, hogy manapság már sokk helyen lehet kapni megnövelt fényerejű izzókat. Ezek jobban világítanak, mert azonos teljesítmény mellett kevesebb hőt termelnek, így nagyobb fényerőt képesek előállítani.
Az utólagos Xeon beszerelésétől óva intek mindenkit. Azon kívűl hogy nem szabályos és az adott fényszóróbeste beszerelve vakít, szerintem egyáltalán nem produkál annyival nagyobb fényt mint az újabb halogén izzók.
Ráadásul a nagyfeszültséget előállító elektronika gyakran nagyfrekvenciás zavart okozhat az elektromos hálózatban, ami nem tesz jót a ECU-nak és még sok minden másnak sem.
Amit viszont érdemes megtenni, hogy a fényszó ró csatlakozóit kerámia testes változatra cseréljük. Az eredeti öreg műanyagház gyakran összeolvad a hőterhelés miatt, így mindenféle zárlatot okozhat, arról nem is beszélve, hogy az amúgy egy perces fényszórócsere jelentősen kitolódhat, ha a csere közben nem lehet kihúzni az izzót a foglaltból vagy éppen darabokra törik a kezünkben.