Feroza blog

 

Az új motor, egyenlőre még talicskában

 

IMG_0780

 

A felújítás sok idő, sok pénz és rengeteg energia….

Amikor megvettem az autót, szerelem volt első látásra.

Pici fürge, ugyanakkor  strapabíró kis karakteres autó. Nyáron vászontetővel -nálam jobbára folyamatosan lenyitva-, télen normál kemény tetővel. Elmegy mindenhol, hála a klasszikus terepjárófelépítésnek. – Szóval összességében részemről rendben van.

Persze rengeteg hibája is van a konstrukciónak, ezt kár lenne tagadni, de semmi nem lehet tökéletes. Viszont legalább ezeket az autókat akár a sivatagban is meg lehet szerelni és nem kell hozzá egy komplett számítógépes szakműhely. Én azt szoktam mondani: úgy van összerakva mint egy Lego. Ez a dolog főleg egy ilyen korú autónál elég sokat nyom a latba.

A felújítással elég nagy fába vágtam a fejszémet, de hamár így alakult gondoltam ahol lehet és a pénztárcám is engedi kicsit újjítok a gépezeten. A gyártás óta eltelt időben rengeteg modernebb technikai megoldás vált elérhető és a használati tapasztalatok is adnak pár támpontot a változtatásokhoz.
Az ülések, a motor hűtése,  a világítás, a kippuffogó rendszer és még sorolhatnám azokat a  helyeket ahol ésszerű változtatásokat csináltam és ezek természetesen még csak nem is a tuning kategóriába sorolhatók. Az egyik legnagyobb kihívást a karosszéria rekonstrukciója okozza. Milyen átalakításokat és módosításokat lehet csinálni, hogy a vizsgán ne legyen probléma, de ésszerűbb és jobb kialakítású legyen mint az eredeti szerkezet?

 

Vélemény, hozzászólás?